آخرین اخبار
کد مطلب: 125897
سخنگوي سازمان ثبت احوال:
عابر بانک ملي در کارت هوشمند ملي ادغام شد
تاریخ انتشار : 1397/12/08 08:14:41
نمایش : 1072
سخنگوي سازمان ثبت احوال گفت: بر اساس تفاهمنامه همکاري که با بانک ملي داشتيم از اين هفته هموطناني که داراي کارت هوشمند ملي هستند و از بانک ملي هم خدمات بانکي دريافت مي کنند، مي توانند از کارت هوشمند ملي خود به جاي کارت بانکي استفاده کنند.
به گزارش سلام لردگان به نقل ازشبکه اطلاع رساني راه دانا؛سيف الله ابوترابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين بعد کارت هوشمند ملي به جاي کارت بانک ملي قابل استفاده شده است، در گام نخست امکان استفاده از کارت هوشمند ملي در همه سرويس هاي ارائه شده در دستگاه هاي خود بانک و خود دريافت فراهم شده است و به زودي خدمات شعبه اي نيز قابل ارائه با کارت هوشمندملي فراهم مي شود.

وي خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف از پيش تعيين شده براي استفاده از کارت هوشمند ملي قرار است انواع خدمات الکترونيکي در کارت هوشمند ملي تجميع شود.
سخنگوي سازمان ثبت احوال ادامه داد: بر همين اساس بسياري از دستگاه هاي ديگر و به خصوص بانک ها تقاضاي همکاري با سازمان ثبت احوال کشور براي استفاده از کارت هوشمند ملي را دارند که بعد از آماده سازي زير ساخت هاي مورد نياز اين امر انجام خواهد شد.
صدور کارت هوشمند ملي به عنوان کليد ورود به دولت الکترونيک موجب توزيع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسياري از هزينه‌هاي دولت و مردم خواهد شد، اين اقدام از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاري، قرار بود اين کارت تا پايان سال 1397 براي تمام واجدان شرايط صادر شود.
کارت هوشمند ملي مهمترين کارت هويتي افراد است و افراد بايد براي دريافت اين کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زيرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هويت اخذ مي‌شود. همچنين در اين کارت‌ها امضاي الکترونيکي نيز درنظر گرفته شده است که بايد توسط خود افراد ثبت شود.

حدود 64 ميليون نفر افراد بالاي 15 سال در کشور واجد دريافت کارت هوشمند ملي هستند.
 

انتهاي پيام /
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس